Blog

donderdag 10 november 2011

Een dag bij de Honeymoon Shop met Fleur

Een nieuw terugkerend item van ons blog gaat over de mensen achter de Honeymoon Shop. Het is namelijk super leuk om hier te werken en we willen jullie als het ware een kijkje laten nemen in onze keuken. Wie doet wat en wie is wie?

Caithlyn, Elena, ik, Jolynn en Margreth

Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Fleur ik ben werkzaam als manager bij de Honeymoon Shop.

Hoe ziet jouw dag er zo'n beetje uit?
's Ochtends drinken we altijd eerst een kopje koffie of warme chocomel en bespreken we de dag. Het is nu november dus onze dagen zijn meer gericht op verkoop. In de maanden mei tot en met september hebben we het vooral druk met het doorpassen van mensen die al gekocht hebben. Sommige dagen helpen we er dan tussen de 30 en 40 klanten. Iedereen moet natuurlijk evenveel aandacht krijgen en elke jurk moet perfect op de maat van de bruid en elke kostuum op de maat van de bruidegom gemaakt worden. Nu helpen we vooral bruiden die een nieuwe jurk komen uitzoeken. Morgen is het vrijdag en dan helpen wij meestal zo'n 18 bruiden om een nieuwe jurk te vinden. Het kan soms erg druk zijn, voor mij werkt dat altijd het beste. Lekker veel bruiden, veel te zien, een bruisend gevoel in de winkel, dat is een goede dag voor mij.

Ga jij dan zelf ook verkopen? 
Ik doe dat vaak nog wel in het weekend op zaterdag en zondag, maar ik hou me met name bezig achter de schermen. Ik zorg dat de e-mail beantwoord wordt...enne dat is soms al bijna een dagtaak haha. Verder zorg ik voor de roostering van de verkoop-adviseuses, kleedsters en coupeuses, ik zorg dat de bestellingen gedaan worden, ik controleer de voorraad, update de website, schrijf verhaaltjes en zoek leuke nieuwtjes voor ons blog. Verder zorg ik dat de webwinkel wordt geüpdate en dat de verkochte produkten worden geleverd. Mijn belangrijkste taak is dat de winkel goed loopt en dat de klanten blij de deur uit gaan.  

Wauw wat een hoop dingen gebeuren daar achter jullie schermen, doe jij dit allemaal alleen? 
Gelukkig niet want dan zou ik gillend gek worden. We hebben twee mensen in het magazijn die zorgen dat alle spullen die binnenkomen gelabeld worden en in de hoes van de bruid en bruidegom belanden. Verder is er Stéphanie die begeleid de dagelijkse gang van zaken op de vloer. Het meeste werk ik samen met Tim. Samen zijn we verantwoordelijk dat de dingen lopen en als er problemen onstaan dan lossen wij deze op.

Hoe lang werk je nu bij de Honeymoon Shop? 
Ik werk er bijna drie jaar en elke dag met veel plezier. Ik ben begonnen in de verkoop, na vier maanden kreeg ik daar een deel van mijn taken bij en dat werd eigenlijk steeds uitgebreid. Wat natuurlijk ook super leuk is, is dat ik de afgelopen twee collecties mee ben geweest met de inkoop. Dit is een super leuke manier om echt jouw stempel te drukken op de winkel. We hebben natuurlijk ook wel eens verkleedpartijtjes om de nieuwste modellen uit te proberen en te kijken welke hoepel er het beste bij past, welke accessoires en hoe de jurken zitten, uiteindelijk vinden we het natuurlijk gewoon leuk om nieuwe jurken te passen:)

Jurken passen...so much fun!

Mis je het wel eens dat je niet veel meer direct met de klanten bezig bent?
Ik zie dat zelf niet zo. Alles wat ik doe is voor de klanten. De optimalisering van onze service is erg belangrijk voor de winkel. We zijn de afgelopen vijf jaar enorm gegroeid en dat brengt problemen met zich mee. Je kan wel lekker verkopen, maar je moet deze mensen ook allemaal kwijt kunnen en je volledige aandacht geven als ze op maat komen maken. Dit seizoen was eigenlijk voor het eerst dat we erg blij waren met hoe dit allemaal is verlopen. Dit is hoe lang zo'n proces kan duren. En nog hebben we na de evaluatie een lijst met wat we volgend jaar nog weer allemaal gaan verbeteren. Elk jaar weer beter worden en blijven vernieuwen, dan hou je de zaak goed!

Hoe groot is jullie team?
Wij werken met twaalf verkoopsters. In het doorpasseizoen worden daarvan vier kleedsters en vaak nemen we nog twee specifieke kleedsters aan. Er werken drie gastvrouwen twee in het weekend en Marianne voor doordeweeks. We hebben zes coupeuses in huis en in het doorpasseizoen werken nog vier andere ateliers voor ons om alles op tijd te vermaken. Verder is er nog zes man zoals ik die logistiek en administratief werk doen. Onze twee bazen zijn grappig genoeg mannen. Ik heb wel eens medelijden met ze om met zoveel dames te werken. Ja een groot team, maar wel een super fijn team om mee te werken.

Onze beursschoentjes


Als je wel in de verkoop zit wat vindt je dan het leukst aan zo'n gesprek met een aanstaande bruid?

Volgens mij hebben alle adviseuses een andere manier van met een bruid omgaan. Ik ben altijd heel open en maak er echt een beetje een feestje van. Ik weet veel te vertellen over de winkel en de jurken en dat vinden bruiden natuurlijk altijd interessant. Je mag nooit vergeten dat het uitzoeken van een jurk voor bruiden een onvergetelijke gebeurtenis moet zijn. Ik focus me dan ook helemaal op de bruid en haar familie en probeer ze te leiden naar die ene super jurk. Vaak heb ik bij aanvang al een aardig idee van wat haar mooi zal staan. Om het de bruid makkelijk te maken begin ik meestal met de jurk waarvan ik denk dat deze haar het beste zal staan. Het leukste is als een bruid na twee uur passen met rode blossen en stralend van het lachen de deur uit stapt. Ik heb hem, yes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...